بدون دیدگاه
652 تعداد بازدید

سئو سایت ورزشی

شبکه‌ها و وب‌سایت‌های ورزشی جزو حوزه‌های پرطرفدار همه اقشار جامعه هستند که معمولا سرچ زیادی هم دارند. حالا این وب‌سایت‌ها می‌توانند در سه دسته متفاوت تقسیم شوند. تفاوتی ندارد که سایت شما در کدام گروه قرار می‌گیرد، همه نیاز به سئو دارند. سئو سایت ورزشی از جمله اقداماتی است که آکادمی پورفیض با تیم قدرتمند، انجام می‌دهد. در اینجا به روند بهینه سازی سایت ورزشی که توسط افراد خبره انجام می‌شود، اشاره می‌کنیم.

سئو سایت ورزشی

تماس با آکادمی سئو پورفیض 

واتس اپ محمد پورفیض
اینستاگرام محمد پورفیض
لینکدین محمد پورفیض
تلگرام محمد پورفیض

از جمله خدمات سایت پورفیض، سئو سایت ورزشی است. اما قبل از اینکه به سئو سایت ورزشی بپردازیم بهتر است به صورت مختصر با سایت‌های ورزشی و حوزه‌های کاری آن‌ها آشنا شویم. سایت‌های ورزشی را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد: دسته اول سایت‌هایی که صاحب بیزینس ورزشی هستند، مثل باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی تفریحی.

دسته دوم سایت‌هایی که پلتفرم یا مجله ورزشی هستند و به اخبار، حاشیه‌ها و این چنین مسائل ورزشی می‌پردازند. دسته سوم فروشگاه‌های ورزشی که به فروش کالاهای ورزشی می‌پردازند. شما در هر زمینه‌ای از حوزه‌های ورزشی که کار می‌کنید فرقی نمی‌کند کدام حوزه، قطعا می‌دانید که برای رسیدن به صفحه اول و نتایج اول موتورهای جستجو باید سخت تلاش کنید؛ چرا که سایت‌های ورزشی حوزه‌ای پر طرفدار و خاص و همچنین پر جستجو است.

رقابت در آن بسیار زیاد و تنگا تنگ است. برای اینکه بتوانید در این حوزه به خوبی عمل کنید و رقبای خود را یکی پس از دیگری کنار بزنید و به بالاترین جایگاه موتورهای جستجو از جمله گوگل برسید باید استراتژی قوی برای سئو سایت ورزشی خود داشته باشید. قطعا چیدن چنین استراتژی‌هایی به مختصص سئو در حوزه ورزش احتیاج دارد که با اصول بهینه سازی به طور تخصصی آشنایی داشته باشد و رسیدن به هدف سئو سایت شما بتواند از خود شما سریع‌تر عمل کند.

تا اینجا به اهمیت و مشکل بودن ساخت سایت ورزشی و سئو آن پی بردیم به همین دلیل است که ما تصمیم گرفتیم در این مطلب برای افزایش آگاهی شما از این فرآیند، به آموزش سئو سایت ورزشی بپردازیم.

آنچه که در ادامه مطلب SEO سایت ورزشی خواهید خواند:

  • سئو سایت ورزشی و اهمیت آن
  • آموزش سئو سایت ورزشی
  • سوالات متداول
  • کلام آخر

سئو سایت ورزشی و اهمیت آن

سئو سایت ورزشی به زبان ساده یعنی این که شما سایت خود را به گونه‌ای بسازید که بتواند رتبه‌های بالایی را در موتورهای جستجو از جمله گوگل به دست آورد. سئو مخفف Search Engine Optimization یا به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است.

یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای وب سایت ورزشی خود انجام دهید سئو سایت ورزشی بر اساس الگوریتم های گوگل و سایر موتورهای جستجو است. این سایت‌ها برای بهبود موقعیشان در SERP نسبت به رقیب خود، باید از آخرین ترفندها و آپدیت‌های الگوریتم موتور جستجو مطلع باشند.

قطعا اصلی‌ترین هدف یک وبسایت ورزشی، رسیدن به بازدیدهای بالا و درنهایت درآمدهای قابل توجه و هنگفت است. البته بازدیدهای بالا و ترافیک سایت می‌تواند به جذب اسپانسرها، مشتری‌ها و مشترکان کمک کند که فرصت‌های دیگری را نیز برای رشد تجارت شما فراهم می‌آورد، اما برای رسیدن به این هدف، شما باید یک منبع برای دریافت بازدیدکننده‌ها داشته باشید.

اگر بخواهید از راه تبلیغات به این هدف برسید، هم باید هزینه‌های زیادی پرداخت کنید که احتمال ضررهای مال در طولانی مدت را افزایش می‌دهد و هم این احتمال وجود دارد که بلافاصله پس از قطع تبلیغات جایگاهتان را از دست بدهید. اما از آنجایی که سئو بهترین، مطمئن‌ترین و کم هزینه‌ترین روش تبلیغات وبسایت است، ما در تیم سئو پورفیض سئو سایت ورزشی را برای رسیدن به این هدف به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بنابراین برای رسیدن به هدف چه به عنوان صاحب وبسایت ورزشی و چه به عنوان سئوکار سایت ورزشی، شما باید دانش خاصی داشته باشید و نکته‌های زیادی را رعایت کنید که در ادامه به مهم‌ترین این نکات اشاره می‌کنیم.

سئو سایت ورزشی و اهمیت آن

آموزش سئو سایت ورزشی

آموزش سئو سایت ورزشی به نکاتی می‌پردازد که باعث می‌شود شما یک سایت عالی از همه نظر داشته باشید که می‌تواند بازدهی قابل توجهی برای شما داشته باشد. همچنین توجه نکردن به این نکات مساوی است با داشتن یک سایت ضعیف که در آخرین صفحات موتورهای جستجو به دست فراموشی سپرده شده است. برخی از این نکات عبارتند از:

آموزش سئو سایت ورزشی

تحقیق کلمات کلیدی برای سایت ورزشی

می‌دانیم که کلمات کلیدی از مهم‌ترین و موثرترین عوامل بهبود رتبه سئو در موتورهای جستجو هستند. انتخاب کلیدواژه‌ها مهم‌ترین اقدامی است که پس از این که سئو سایت ورزشی را هدف قرار دادید باید انجام دهید. به دنبال کلماتی باشید که برای شما سودآور بوده و حوزه کاری شما را به کاربران و طرفداران مشتاق معرفی نماید. اگر همان ابتدای کار، کلید واژه‌های نادرست انتخاب کنید یا از کلماتی استفاده کنید که کلی باشند، امکان کسب رتبه از موتورهای جستجو را از دست خواهید داد. برای آنکه کلید واژه‌های درستی را برای حوزه خود استفاده نمایید، می‌توانید از ابزارهای مختلفی که برای این کار تولید شده‌اند مانند keywordtool،google planner  استفاده کنید. برای آشنایی کامل با نحوه تحقیق کلمات کلیدی کلیک کنید.

تحقیق کلمات کلیدی:

تولید محتوا اصولی برای سایت های ورزشی

انتخاب کلمات کلیدی هرچقدر خوب و قوی باشد، اما فاکتور مهمی که برای بهبود رتبه سایت شما تاثیر‌گذار است، میزان زمانی است که کاربران در هر بازدید از وبسایت شما صرف می‌کنند،که به عنوان Time on site نیز شناخته می‌شود. برای آشنایی کامل با تولید محتوا، سئو محتوا و سئو عکس کلیک کنید.

توجه داشته باشید محتوایی که در سایت خود قرار می‌دهید باید، جذاب، خوانا، منحصر به فرد و غیر کپی باشد تا کاربران زیادی از آن استقبال کنند و زمان بیشتری در آن صفحه بمانند. یکی از بهترین روش‌هایی که با آن می‌توانید کاربر را برای مدت زمان بیشتری در صفحه خود نگاه دارید، استفاده از محتواهایی به صورت فیلم، تصاویر، اینفوگرافیک و پادکست است. این کاملا به نیاز مخاطبان و حوزه کاری شما بستگی دارد، مسلما یک سایت ورزشی نیاز به محتواهای ویدوئویی زیادی دارد.

تولید محتوا اصولی

لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی سایت ورزشی

برای این که امکان بازدید از سایت و صفحات مختلف آن را بالا ببرید و به ترافیک آنها کمک کنید باید از پیوند یا لینک استفاده کنید. در کل دو نوع لینک داریم که باید برای بهینه کردن سایت با آن آشنا شوید. منظور از لینک های داخلی، همان پیوندهایی هستند که کاربر با کلیک بر روی آن‌ها به صفحات داخلی سایت نظر می‌رود و در مقابل نیز، لینک های خارجی پیوندهایی هستند که از صفحات، دیگر وبسایت‌ها به صفحات سایت شما لینک شده‌اند. برای آشنایی کامل با نحوه لینک سازی، لینک داخلی و لینک خارجی کلیک کنید.

استفاده از هر مدل دو لینک برای بهبود رتبه و دیده شدن در موتورهای جستجو بسیار مهم است.  همچنین استفاده درست و اصولی از بهترین نوع لینک سازی داخلی، باعث می‌شود که خزنده‌های موتور جستجو با ساختار سایت شما بیشتر آشنا شوند و دیگر صفحات سایت هم دیده شوند و رتبه کسب کنند. بهترین نوع لینک‌های خارجی هم که به وب سایت‌های دیگر اشاره می‌کنند، به سایت شما در بهبود اعتبار و ارتباط و همچنین اعتبار کلی کاربران کمک می‌کند.

لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی

سرعت وب سایت های ورزشی

از دیگر عوامل مهم در سئوی سایت ورزشی و همچنین برای الگوریتم‌های موتورهای جستجو و همچنین کاربران سایت شما سرعت سایت است. اگر سرعت بالا آمدن سایت شما پایین باشد و لود شدن آن طول بکشد احتمال دارد که حوصله کاربران را سر ببرد و از سایت شما خارج شوند. پس به سئو تکنیکال سایت خود هم توجه ویژه‌ای داشته باشید.

سرعت وب سایت

استفاده از پلاگین سئو

اگر سایت مورد نظر شما از نوع وردپرس باشد. از افزونه‌های زیادی برای بهینه سازی و سئو سایتتان می‌توانید استفاده کنید. پرکاربردترین این افزونه‌ها، افزونه یواست سئو (Yoast SEO) این افزونه مرجع همه موارد SEO است. از جمله خدمات این افزونه این است که به شما امکان می‌دهد، برای هر یک از صفحات خود، عناوین صفحه مناسب موتور جستجو را ایجاد کنید.

استفاده از پلاگین سئو
استفاده از پلاگین سئو

کلام آخر:

به‌ طور کلی سئو سایت ورزشی سبب می‌شود که به ‌مرور زمان بازدید و ترافیک بسیار زیادی به سمت سایت شما روانه شود و روزانه هزاران کاربر مختلف برای مطالعه اخبار ورزشی یا خرید محصولات و استفاده از خدمات ورزشی به شما مراجعه کنند. برای رسیدن به این هدف، شما به متخصصان این حوزه چه برای سئو سایت ورزشی و چه برای آموزش سئو سایت ورزشی نیاز دارید؛ زیرا بهینه سازی سایت ورزشی به دلیل اینکه پرطرفدار و مخاطب‌پذیر هستند، کار دشواری است. سایت سئو پورفیض با در دست داشتن تیم سئو تخصصی، می‌تواند خدمات ارزشمندی را به متقاضیان ارائه دهد.

سوالات متداول درباره سئو سایت ورزشی

چرا سئو برای وب سایت‎های ورزشی اهمیت دارد؟

همانطور که می دانید، زمینه‌ای که با کسب رتبه‌های بالا در جستجو مرتبط است، بهینه سازی موتورهای جستجو یا به اختصار سئو نامیده می‌شود. سئو برای هر وب سایتی از جمله وب سایت‌های ورزشی اهمیت دارد؛ زیرا یکی از بهترین روش‌ها برای به دست آوردن ترافیک، دستیابی به رتبه‌های خوب در گوگل و سایر موتورهای جستجو است.

قانون طلایی در سئو چیست؟

“قانون طلایی” سئو این است: نیازهای کاربران خود را بشناسید و یک تجربه سئو ایجاد کنید که این نیازهای آن‌ها را برآورده کند. بازدیدکننده به سرعت و به راحتی محتوا یا کلا و خدمات مورد نظر خود را دست یابد.

آموزش سئو سایت ورزشی چه مدت زمانی طول می‌کشد؟

کارشناسان می‌گویند معمولاً یک تا سه ماه طول می‌کشد تا مبانی سئو را یاد بگیرید و یک سال یا بیشتر برای تسلط کامل بر این آن نیاز است. مدت زمان لازم برای یادگیری اصول سئو به عوامل مختلفی بستگی دارد.

انواع سئو سایت ورزشی چیست؟

سه نوع سئو عبارتند از: سئوی داخلی یا درون صفحه:  هدف از سئوی داخلی بیشتر محتوای صفحات سایت و تاثیر آن بر روی بهینه سازی موتورهای جست و جو است. سئو خارجی: هر چیزی که دور از وب سایت شما اتفاق می‌افتد و به استراتژی سئو شما کمک می‌کند سئو خارجی می‌گویند مثل بک لینک‌ها. سئو تکنیکال: وظیفه سئو تکنیکال  این است که موتورهای جست و جو چگونه در صفحات سایت‌ها خزش می‌کنند. بیشتر با کدهای برنامه نویسی‌ای که پشت هر سایتی وجود دارند، توجه می‌کند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

سایت‌های دیگر ما

مستر سوییمر آموزش شنا

میتراکانا کتاب سه بعدی

علی والا واردات از چین

652 تعداد بازدید

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست