سئو سایت خودرویی

بهینه سازی موتورهای جستجو، ارتباط محتوا و تمرکز بر کلمات کلیدی را برای بهبود بازدید از وبسایت در نتایج جستجوی ارگانیک برای سایت‌های خودرویی ایجاد می‌کند. این فرآیند شامل ساخت صفحات فرود (لندینگ) جدید، به روز رسانی متا داده‌ها، تغییرات محتوا و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی است.

سئو سایت خودرویی

تماس با آکادمی سئو پورفیض 

واتس اپ محمد پورفیض
اینستاگرام محمد پورفیض
لینکدین محمد پورفیض
تلگرام محمد پورفیض

یکی از خدمات آکادمی سئو پور فیض، سئو سایت خودرویی است، اما قبل از اینکه به بحث سئوسایت خودرو بپردازیم، بهتر است به صورت مختصر با سایت‌های خودرویی و حوزه‌های کاری آن‌ها آشنا شویم؛ سایت‌های شرکت‌های خودروسازی، نمایندگی‌های خودرو یا فروشگاه‌های اینترنتی که در زمینه معرفی و فروش خودرو و اتومبیل فعالیت می‌کنند؛ و همچنین سایت‌های تعمیر خودرو و فروشگاه‌های لوازم جانبی خودرو (مانند لاستیک ، قطعات و…) که در زمینه تعمیر اتومبیل فعالیت می‌کنند جزو سایت‌های خودرویی هستند.

همانطور که همه ما می‌دانیم، بازاریابی از ارکان مهم برای هر کسب و کاری است، به خصوص برای صنایع رقابتی مانند صنعت خودرو. علاوه بر شیوه‌های بازاریابی قدیمی، ما نمی‌توانیم در دنیای امروز بازاریابی دیجیتال و به ویژه سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو را نادیده بگیریم.

طبق آمار و اطلاعات به دست آمده اغلب کاربران و خریداران قبل از خرید یا استفاده از خدمات خودرویی شروع به جستجوی جدی در اینترنت می‌کنند و قبل از خرید و استفاده از خدمات کسب‌وکاری مانند شما، حدودا چند ساعت را صرف تحقیق در رابطه با نمایندگی‌ها، قیمت‌ها و بررسی‌ها می‌کنند. علاوه بر این، حدود ۵۳ درصد از کاربران اینترنت (چه موبایل و چه دسکتاپ) به جای تبلیغات پولی موتورهای جستجو، روی نتایج جستجوی ارگانیک کلیک می‌کنند. اینجاست که اهمیت سئو سایت‌های خودرویی مشخص می‌شود.

می‌دانیم که صنعت خودرو از جمله کسب و کارهای پرطرفدار و رقابت در این حوزه بسیار سخت است، علاوه بر این گوگل که پر اهمیت‌ترین موتور جستجو است نیز هر سال ۵۰۰  تا ۶۰۰  بار الگوریتم خود را تغییر می‌دهد. واقعیت این است که سئو مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و استراتژی‌هاست که دائما در حال تغییر و به روزرسانی است. این موضوعات سبب پیچده و سخت شدن سئو سایت خودرویی می‌شود.

تا اینجا به اهمیت و پیچیده بودن ایجاد سایت خودرویی و سئو آن پی بردیم، به همین دلیل است که ما تصمیم گرفتیم در این مطلب برای افزایش آگاهی شما از این فرایند، به آموزش سئو سایت خودرویی بپردازیم.

آنچه که در ادامه مطلب SEO سایت خودرویی خواهید خواند:

  • سئو سایت خودرویی شامل چه کارهایی می شود؟
  • اهمیت سئو سایت خودرویی
  • آموزش سئو سایت خودرویی
  • کلام آخر
  • سوالات متداول

سئو سایت خودرویی شامل چه کارهایی می شود؟

سئو سایت خودرو، نقش مهمی در بازاریابی فروشگاه‌های اینترنتی خودرو یا نمایندگی‌های خودرو دارد. می‌توان سئو سایت خودرو را فرآیند ایجاد و بهینه‌سازی سایت‌های مرتبط با صنعت خودرو برای برآورده کردن انواع خواسته‌ها از جمله، رتبه‌ بالا در الگوریتم های گوگل که توسط صاحبان و مدیران صنعت خودرو خواسته می‌شود و همچنین تقاضاهای بالاتر از سوی کاربران که به دنبال یافتن بهترین خودرو برای خرید، یا برای یافتن بهترین خدمات تعمیر برای تعمیر خودروهای خود یا خرید لوازم جانبی خودرو برای وسایل نقلیه خود هستند، توصیف کرد. برای آشنایی کامل با اینکه سئو چیست کلیک کنید.

سئو سایت خودرویی شامل چه کارهایی می شود؟

اهمیت سئو سایت خودرویی

اولین صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) یک ابزار بسیار مهم در دیجیتال مارکتینگ است. طبق آمار، ۹۰٪ از مردم هنگام جستجوی آنچه در نظر دارند، روی یک لینک در صفحه اول نتایج گوگل یا سایر موتورهای جستجو کلیک می‌کنند و وقتی سایت شما در صفحه دوم موتورهای جستجو باشد ، این عدد به ۴.۵٪ کاهش می‌یابد. در واقع، امید زیادی وجود ندارد که وبسایت شما هرگز دیده شود.

رتبه بندی موتورهای جستجو  به اندازه کافی چالش‌برانگیز است، اما زمانی که متوجه می‌شوید که تنها ده سایت از بین هزاران سایت موجود در حوزه خودرو، در اولین صفحه نتایج جستجو قابل استفاده است، رقابت شدید می‌شود. این بدان معناست که سایت خودرویی شما باید سئو و بهینه سازی خود را بهبود بخشد و از رقیبان این حوزه پیشی بگیرد تا شانس دیده شدن را داشته باشد. سئو کمک می‌کند تا یک وبسایت در موتورهای جستجو قابل دسترسی باشد.

اهمیت سئو سایت خودرویی

آموزش سئو سایت خودرویی

شما چه در حال مدیریت یک نمایندگی خودرو و کامیون، یک فروشگاه لاستیک، یا هر نوع تجارت خودرو دیگری باشید، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یک عنصر حیاتی در هر کمپین بازاریابی تاثیرگذار است.

قصد داریم در این بخش از مقاله قوی‌ترین تکنیک‌های سئو را برای نمایندگی‌های خودرو و سایر مشاغل خودرویی بررسی کنیم. همچنین بررسی کنیم که چگونه می‌توانید مشتریان جدید را مستقیماً به وبسایت خود هدایت کنید و این روش‌ها را بخشی از استراتژی سئو خود قرار دهید. برای آشنایی کامل با آموزش سئو کلیک کنید. برخی از این تکنیک‌ها از این قبیل هستند:

آموزش سئو سایت خودرویی

تحقیق کلمات کلیدی برای سئو سایت خودرویی

در واقع کلمات کلیدی یا کلید واژه‌ها عباراتی هستند که نشان دهنده وبسایت، فروشگاه اینترنتی، محصول یا خدمات شما هستند. همه ما وقتی که به چیزی نیاز داریم، به موتورهای جستجو مراجعه می‌کنیم و کلمات یا عبارات مربوط به آنچه که می‌خواهیم پیدا کنیم یا برای نیازهای خود پاسخی دریافت کنیم، تایپ می‌کنیم. برای آشنایی کامل با نحوه تحقیق کلمات کلیدی کلیک کنید.

تحقیق کلمات کلیدی مناسب مهم‌ترین مرحله در فرآیند سئو سایت شماست. چرا که باید بدانید از کجا شروع کنید، چه بنویسید، از چه کلمات کلیدی استفاده کنید و مهم‌تر از همه، بدانید که مشتریان  احتمالی شما به دنبال چه چیزی هستند.

به دلیل رقابت پذیری بالا، جستجو تخصصی و یافتن بهترین کلمات کلیدی ممکن با حجم سرچ و نسبت رقابت عالی (حجم جستجوی بالا و رقابت کم) واقعاً مهم است.

برای سئو سایت‌های خودرویی از کلید واژه‌های بلند استفاده کنید. عبارات دقیق با ۳ کلمه یا بیشتر برای توصیف مدل، تجهیزات یا نوع ماشین خاص که مدنظر دارید. همچنین کلمات کلیدی کوتاه و رقابتی را هم فراموش نکنید، در اصل باید روی پاسخگویی دقیق به سوالات مشتریان تمرکز کنید.

کلمات کلیدی حوزه خودرو

ساختار ‌URL‌ ها

‌URL‌ها بهتر است شامل یک کلمه کلیدی باشند، بهینه سازی شده باشد، کوتاه و جذاب نگه داشتن آن و استفاده از خط فاصله بین کلمات نیز موثر است.

ساختار _URL_ ها

عناوین و توضیحات متا

عناوین متا از جمله فاکتورهای مهم سئو است. هر صفحه دارای یک عنوان متا است که در نتایج موتورهای جستجو به عنوان یک عنوان ظاهر می‌شود؛ بنابراین باید در آن از کلمات کلیدی خود استفاده کنید، آن را کوتاه (حدود۶۰-۶۵ کاراکتر) نگه دارید و از عبارات تشویق کننده کاربران برای بازدید از صفحه استفاده کنید. برای آشنایی کامل با متا تایتل و متا دیسکریپشن یا توضیحات متا کلیک کنید.

توضیحات متا از عوامل رتبه‌بندی مستقیم نیستند، اما می‌توانند شما را از رقبایتان متفاوت کنند، بنابراین به آن‌ها توجه کنید. از کلمات کلیدی خود در آن‌ها استفاده کنید، به سؤالات خاص و کلیدی پاسخ دهید و آن را کوتاه نگه دارید (۱۴۰-۱۶۰ کاراکتر).

عناوین و توضیحات متا

Heading ها

استفاده از تیتر‌های متعدد (از H1 و H2 تا H6) می‌تواند از چند جهت به سئوی وبسایت شما کمک کند. تیترهای متعدد می‌تواند به کاربران شما کمک کند تا محتوای شما را بخوانند، و همچنین به خزنده‌های گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند. برای آشنایی کامل با هدینگ ها در محتوا کلیک کنید.

بهینه سازی Heading ها

لینک سازی داخلی و خارجی سایت خودرویی

بهترین نوع لینک سازی داخلی به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا رابطه بین صفحات شما را درک کند، اما همچنین به بازدیدکنندگان سایت شما کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری در مورد خدمات یا محصولات شما پیدا کنند. همچنین توجه کنید که استراتژی لینک سازی داخلی خوب داشته باشید، چرا که نباید با لینک سازی غیر اصولی موتورهای جستجو و کاربران را گیج کنید. برای آشنایی کامل با لینک داخلی و لینک خارجی کلیک کنید.

لینک سازی داخلی

بهینه سازی تصاویر سایت خودرویی

تصاویر به شما کمک می‌کنند تا محتوای خود را جذاب‌تر کنید، بازدیدکنندگان سایت را رمان بیشتری در صفحه خود نگه دارید، و همچنین با عناوین تصاویر عالی و تگ‌های جایگزین به سئو کمک می‌کند. توجه کنید که حجم تصاویر خود را زیر ۱۰۰ کیلوبایت نگه دارید. برای آشنایی کامل با سئو عکس کلیک کنید.

بهینه سازی تصاویر

تولید محتوا با کیفیت برای سئو سایت خودرویی

ابتدا محتوای خود را برای بازدیدکنندگان خود بهینه کنید، از کلمات کلیدی مناسب محتوا استفاده کنید، از استفاده بیش از حد کلمات کلیدی خودداری کنید، مسئله مورد بحث محتوا را به صورت واضح را بیان کنید و به بازدیدکنندگان راه حل بدهید، محتوا را به بخش‌های کوچک برای خواندن آسان‌تر تقسیم کنید. برای آشنایی کامل با تولید محتوا و سئو محتوا کلیک کنید.

از کلمه کلیدی مورد نظر در ابتدای محتوای خود استفاده کنید. بهترین جایگاه استفاده از آن در ۱۰۰ کلمه اول یا لید محتوا است. اینگونه به موتورهای جستجو نشان می‌دهید که آن کلمه کلیدی موضوع اصلی صفحه شماست و همچنین به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد که در صفحه درست هستند و قرار است به سوال یا نیاز آن‌ها پاسخ داده شود.

محتوا

سئو تکنیکال سایت خودرویی

زمانی که شروع به انتشار محتوا در سایت خود کردید، باید مطمئن شوید که موتورهای جستجو می‌توانند آن را پیدا کنند و در آن بخزند. در غیر این صورت، نمی‌توانند آن را بررسی و رتبه بندی کنند. بنابراین، ایجاد سایت قابل دسترسی برای موتورهای جستجو، ضروری است.

سئو تکنیکال یا فنی شامل عواملی مانند: سرعت صفحه، زمان لود صفحه، ریسپانسیو بودن سایت، اندازه تصویر و مشکلات سرور هستند، است. در واقع سئو تکنیکال، به زیر ساخت‌های فنی سایت می‌پردازد و مشکلات فنی وب سایت را بر طرف می‌کند، که معمولا این مشکلات یک بار برای همیشه حل می‌شود.

سئو تکنیکال

سئو محلی سایت خودرویی

لوکال سئو یا سئو محلی یک تکنیک در بهینه سازی وبسایت است که به کسب و کارها این کمک را می‌کند تا در نتایج جستجوی محلی در موتورهای جستجو بیشتر دیده شوند. هر کسب و کاری که دارای مکان فیزیکی باشد یا به منطقه جغرافیایی خاصی خدمات ارائه می‌دهد می‌تواند از SEO محلی استفاده کند. چرا که یکی از رایج‌ترین شیوه‌هایی که مصرف کنندگان محصولات، خدمات نزدیک به خود را پیدا می‌کنند از طریق موتورهای جستجو است؛ سپس آن‎ها آنچه را به عنوان مرتبط‌ترین و مفیدترین نتایج شناسایی کرده‌اند، باز می‌گردانند.

از جمله اقداماتی که برای سئو محلی سایت خودرویی استفاده می‌شود، این است که موقعیت جغرافیایی خود را به انتهای کلید واژه‌های مورد استفاده در سایتتان اضافه کنید، برای مثال « فروش قطعات کامیون در اصفهان » یا اگر شرکت یا مکان فیزیکی دارید آدرس شرکت خود را در نقشه گوگل ثبت کنید. در واقع شما باید کاری کنید که زمانی‌که کاربران نزدیک به محل کسب‌وکار شما خدمات یا محصولاتی را که شما ارائه می‌دهید را، سرچ می‌کنند، آدرس کسب‌وکار شما و خدمات شما به آنان نمایش داده شود. همچنین در صورت داشتن چند مکان و شعبه دایر، باید برای هر کدام از شعب، صفحات لندینگ (فرود) مجزا ایجاد کنید.

سئو محلی

کلام آخر:

همانند بسیاری از دیگر کسب و کارها، صنعت خودرو نیز امروزه به دنیای اینترنت راه پیدا کرده است. پس از سال‌ها روش های بازاریابی سنتی هم اکنون این صاحبان و مدیران اینگونه کسب وکارها به دنبال روش‌های بازاریابی آنلاین هستند. بازاریابی دیجیتال و آنلاین نیز دشواری‌های خاص خود را دارد و با توجه به وجود رقبای زیاد باید از روش‌های درست و اصولی برای این کار استفاده کنید.

بهترین روش در دیجیتال مارکتینگ برای این مدل کسب و کار، سئو سایت خودرو است. با طراحی و ایجاد یک وبسایت مناسب و بهینه سازی آن می‌توانید در کلمات کلیدی مهم به جایگاه های برتر در موتورهای جستجو برسید و به کسب و کار خود رونق بخشید.

سوالات متداول درباره سئو سایت خودرویی

  1. سئو سایت خودرویی چیست؟

سئوی سایت خودرویی راهی برای افزایش کیفیت و حجم ترافیک وبسایت شرکت‌ها، نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های مرتبط با صنعت خودرو است که هدف آن افزایش بازدید یک سایت یا یک صفحه وب در نتایج موتورهای جستجو است.

  1. بخش‌های اصلی سئو سایت خودرو چیست؟

سئو سایت خودرو یا هر سایتی ۴ بخش اصلی دارد. دانستن و درک هر یک از ۴ جزء اصلی سئو برای بهبود نتایج جستجوی یک برند بسیار مهم است. هر مولفه بر روی اجزای دیگر ساخته شده و تکمیل می‌شود. هرچه ارتباط بین هر یک از ۴ مؤلفه سئو  قوی‌تر باشد، نتایج بهتری حاصل می‌شود.

  1. کلیدواژه‌های برتر تعمیرات خودرو کدامند؟
  • خدمات تعمیرگاه خودرو.
  • تعمیرگاه خودرو.
  • تعمیرات خودرو در نزدیکی من
  • بهترین تعمیرات ماشین در نزدیکی من
  • تعمیرگاه خودرو قابل اعتماد
  • طرح های تعمیر خودرو
  1. ویژگی‌های محتوا خوب برای سایت خودرو چیست؟

محتوا خوب باید جدید، با کیفیت،کوتاه، جذاب باشد. در محتوا از زبانی استفاده کنید که برای مخاطبان شما ملموس باشد. از استفاده‌ی اصطلاحات تخصصی، صحبت‌های شرکتی و کلمات اختصاری خودداری کنید. خدمات خود را توضیح دهید. املای صحیح، دقیق بودن، مرتبط بودن و به روز رسانی منظم از جمله ویژگی‌های یک محتوا خوب است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

سایت‌های دیگر ما

مستر سوییمر آموزش شنا

میتراکانا کتاب سه بعدی

علی والا واردات از چین

791 تعداد بازدید

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست