سئو سایت فروشگاه اینترنتی

بیشترین چیزی که باید در روند سئو سایت فروشگاه اینترنتی در نظر بگیرید این است که مشتریان بیشتر از هرچیز به دنبال دریافت اطلاعات هستند. آن‌ها می‌خواهند بدانند که یک محصول یا خدمات قرار است برای آن‌ها چه کاری انجام دهد، چگونه نیازهای آن‌ها را برآورده کند و چه چیزی را به آن‌ها ارائه دهد که در جای دیگری نمی‌توانند پیدا کنند. سئو نقش مهمی در چرخه‌ی خرید آنلاین ایفا می‌کند.
مشتری فعالانه به دنبال دلیلی برای خرید محصول از شماست. ارائه اطلاعات عمیق و مفید در مورد محصول یا خدمات خود در این مرحله به آن‌ها دلیلی برای اعتماد به برند شما می‌دهد و برای شما این فرصت را ایجاد می‌کند که به سؤالات آن‌ها پاسخ دهید و آن‌ها را متقاعد کنید که محصول یا خدمات شما برای آن‌ها بهترین است. علاوه بر این، ایجاد محتوای آموزنده به برند و وب سایت شما اعتبار می‌بخشد. این بدان معنی است که مخاطبان هدف شما هر زمان که سؤالی داشته باشند برای کسب اطلاعات از سایت شما بازدید می‌کنند و در نتیجه باعث افزایش رتبه جستجوی شما می‌شوند.

سئو سایت فروشگاه اینترنتی

تماس با آکادمی سئو پورفیض 

واتس اپ محمد پورفیض
اینستاگرام محمد پورفیض
لینکدین محمد پورفیض
تلگرام محمد پورفیض

اگر قصد دارید محصولات یا خدماتتان را به صورت آنلاین بفروشید، باید مطمئن شوید که مردم واقعاً می‌توانند شما را پیدا کنند. اگر مردم هنگام جستجوی آنلاین شما را پیدا نکنند، حتی داشتن یک وب‌ سایت با طراحی خوب، بهترین محصولات و قیمت‌های عالی هم هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. شما به رتبه در گوگل نیاز دارید و هر چه رتبه بالاتر باشد، بهتر است. اگر صفحه شما برای یک کلمه کلیدی خاص در خط یک باشد، ده برابر بیشتر از زمانی که ده کلمه از شما در خط دهم باشند کلیک و فروش خواهید داشت. به طوری که میانگین نرخ کلیک برای وب سایت‌های موجود در صفحه دوم گوگل کمتر از یک درصد است.

اینجاست که تلاش‌های سئوی شما وارد عمل می‌شوند و اثر خود را نشان می‌دهند. زمانی که در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید احتمال اینکه افراد شما را پیدا کرده و انتخابتان کنند بیشتر است، و طبیعتا هرچه ترافیک بیشتری داشته باشید، احتمال فروش شما بیشتر می‌شود.

در این مطلب چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کنند نتایج تلاش‌های سئوی خود را به حداکثر برسانید و در سئو سایت فروشگاه اینترنتی موفق عمل کنید. اگر تخصص و یا زمان کافی برای انجام فعالیت‌های سئوی خود ندارید همکاران ما در سایت آکادمی سئو پور فیض آماده به عهده گرفتن روند سئو سایت فروشگاه اینترنتی شما هستند.

فهرست مطالب سئو سایت فروشگاه اینترنتی:

  • کلمات کلیدی موثر برای سایت فروشگاهی
  • توضیحات محصول در سئو سایت فروشگاه اینترنتی
  • استفاده از تبلیغات گوگل برای آزمایش اهداف 
  • لینک سازی داخلی
  • استفاده از متن جایگزین برای تصاویر سایت فروشگاهی
  • مهمترین نکته سئو سایت فروشگاه اینترنتی
  • سخن نهایی
  • سوالات متداول

کلمات کلیدی موثر برای سایت فروشگاهی

کلمات کلیدی عباراتی هستند که افراد به صورت آنلاین جستجو می‌کنند. درواقع اصطلاحاتی هستند که باید روی آن‌ها تمرکز کنید تا به مشتریان بالقوه‌ای که به دنبال محصولات شما هستند نشان داده شوید. شما می‌توانید به تعداد دلخواه کلمات کلیدی داشته باشید. هدف شما این است که به گوگل بگویید هر صفحه در سایت شما درباره چیست تا بتواند برای جستجوهای مرتبط شما را نشان دهد. برای هر صفحه چندین کلمه کلیدی در نظر نگیرید، در عوض یک یا نهایتا دو عبارت را برای هر محصول، صفحه یا دسته‌بندی هدف قرار دهید. برای آشنایی با نحوه تحقیق کلمات کلیدی کلیک کنید.

شاید برایتان سوال باشد که چگونه می‌توان کلمات کلیدی مناسب را تعیین کرد؟ در ادامه چند نکته در این باره گفته شده:

از آنچه می‌دانید شروع کنید. فهرستی از چیزهایی که باید به عنوان محصول ارائه دهید تهیه کنید. مثلا اگر محصولات حیوانات خانگی می‌فروشید، این لیست ممکن است شامل «برچسب شناسنامه»، «موش اسباب بازی» یا «غذای سگ» باشد. این اصطلاحات می‌توانند بسیار گسترده شوند.

به داده‌ها نگاه کنید. اینطور می‌توانید متوجه شوید که افراد از چه کلمات کلیدی برای پیدا کردن شما استفاده می‌کنند. ابزارهایی مثل Google Analytics و Moz Keyword Explorer می‌توانند در این مرحله فوق العاده مفید باشند.

در مرحله بعدی سعی کنید دقیق‌ تر باشید. مثلا شما نمی‌توانید با کلمات کلیدی عمومی و پرطرفداری مثل “غذای سگ”، رغیبان قدیمی و سرسخت‌تان را شکست دهید. در عوض، روی محصولاتی که شما را از بقیه فروشگاه‌های همکارتان متمایز می‌کنند، تمرکز کنید.

حجم جستجو را با رقابت متعادل کنید. شما قصد دارید کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که خیلی از افراد آن‌ها را جستجو می‌کنند. بله، اما همچنین باید بتوانید در آن‌ها قابل دستیابی باشید. پس بدانید که باید منطقی عمل کنید و در نظر بگیرید که عبارات مرتبط و دارای حجم جستجوی بالا که رتبه‌‌بندی سختی دارند زمان بسیار زیادی را از شما خواهند گرفت. می‌توانید از ابزارهایی مثل Google Keyword Planner برای پیدا کردن اطلاعات درباره هر عبارت استفاده کنید.

به هدف کاربر فکر کنید. هدف کاربر قصدی است که فرد هنگام جستجوی آنلاین از جستجوی خود دارد. برای یک فروشگاه اینترنتی، یک هدف خوب، خرید است. کلمات کلیدی جستجو شده می‌توانند به شما سرنخ‌هایی بدهند که نشان دهنده هدف هر جستجوگر باشند. به عنوان مثال، شخصی که به دنبال “متوسط درآمد فروشگاه حیوانات خانگی” است ممکن است به دنبال اطلاعاتی در مورد راه اندازی شرکت خود باشد. اما کسی که در جستجوی «فروشگاه حیوانات خانگی با ارسال فوری» است، احتمالاً می‌خواهد همین الان چیزی بخرد. تمرکز بر روی کلمات کلیدی که احتمال بیشتری برای خرید ایجاد می‌کنند یک استراتژی منطقی و‌ کارآمد است.

کلمات کلیدی موثر برای سایت فروشگاهی

توضیحات محصول در سئو سایت فروشگاه اینترنتی

هر صفحه محصول باید چیزی بیشتر از قیمت، عکس و عنوان داشته باشد. این صفحه باید دارای توضیحات مفصلی باشد که کالا را “مناسب برای خرید” نشان دهد. هم به خریداران و هم به موتورهای جستجو. با فکر کردن در مورد نوع اطلاعاتی که برای مشتریان بالقوه مفید خواهد بود شروع کنید. بسته به نوع محصولاتتان این اطلاعات ممکن است شامل اندازه‌ها، مواد تشکیل دهنده، محدوده سنی یا دستورالعمل‌ باشد. برای آشنایی با تولید محتوا و سئو محتوا کلیک کنید.

بعد از آن، تشریح و‌ توضیح لازم است. بوی این شمع شما را به یک جنگل پاییزی می‌برد؟ این لباس برای یک شب بیرون از شهر ماندن مناسب است؟ جزئیات را بنویسید و در صورت لزوم، کلمات کلیدی را که برای آن صفحه انتخاب کرده‌اید در توضیحات درج کنید. البته نباید آن‌ها را هر چند بار که می‌توانید در متن بگنجانید بلکه به طور طبیعی، در محتوایی که می‌نویسید استفاده‌شان کنید.

به عنوان مثال، اگر یک شکلات با طعم تمشک می‌فروشید، توضیحاتی مثل «ما شکلات با طعم تمشک می‌فروشیم. شکلات‌ با طعم تمشک ما از بهترین پودر کاکائو فرآوری شده هلندی ساخته شده است. اگر به شکلات با طعم تمشک علاقه دارید برای خرید روی دکمه زیر کلیک کنید.» ننویسید. آیا این توضیح طبیعی و‌ صمیمی به نظر می‌رسد؟ اصلا. به یاد داشته باشید که شما باید در ابتدا روی بازدیدکنندگان سایتتان تمرکز کنید تا بتوانید استراتژی سئو موفقی داشته باشید. محصولتان را طوری توصیف کنید که متنتان به طور طبیعی از کلمه کلیدی استفاده کند و در عین حال به خریداران کمک کند بتوانند تجربه دقیق خرید این محصول را تصور کنند.

توضیحات محصول در سئو سایت فروشگاه اینترنتی

استفاده از تبلیغات گوگل برای آزمایش اهداف

اهمیت هدف کاربر را که به خاطر دارید؟ فهمیدن هدف کاربر برای تمام کلمات به آسانی ممکن نیست. در خیلی مواقع نمی‌توانیم تشخیص دهیم که سرمایه‌گذاری زمانی و مالی بر روی یک کلمه کلیدی خاص سودی به همراه خواهد داشت یا نه. یک راه نسبتاً ارزان برای تعیین ارزش رتبه‌بندی برای یک کلمه، پرداخت موقت به گوگل در ازای قرار دادن یک صفحه خاص از سایت شما در رتبه یک است. Google Ads اساساً به شما این امکان را می‌دهد که این کار را انجام دهید. افزونه Google Listings & Ads سنجش و اندازه گیری نتایج را بسیار آسان می‌کند.

استفاده از تبلیغات گوگل برای آزمایش اهداف

لینک سازی داخلی

لینک‌هایی از یک محتوا به محتوای دیگر در یک سایت هستند و از نظر سئو ارزش بسیار زیادی دارند. لینک سازی داخلی یک راه عالی برای کمک به Google برای درک رابطه بین صفحات سایت شماست. سعی کنید برای لینک سازی داخلی فقط از عباراتی مثل «اینجا کلیک کنید» به عنوان متن تگ خود استفاده نکنید. در عوض آن‌ها را به طور طبیعی و کاملا مرتبط درون متن بگنجانید. برای آشنایی با لینک سازی، لینک داخلی و لینک خارجی کلیک کنید.

لینک سازی داخلی

استفاده از متن جایگزین برای تصاویر سایت فروشگاهی

موتورهای جستجو در واقع نمی‌توانند تصاویر شما را ببینند. پس چطور متوجه می‌شوند در هر تصویر چه چیزی وجود دارد؟ با آلت تصاویر یا همان alt text. متن جایگزین عنوانی است که برای هر تصویر در سایت خود انتخاب می‌کنید. این عنوان باید هم حاوی کلمه کلیدی هدف شما و هم تا حد امکان توضیح در مورد تصویر باشد. بخش دوم مهم تر است، هدف شما باید این باشد که تصویر خود را به گونه‌ای توصیف کنید تا کسی که اصلا نمی‌تواند آن را ببیند، آن را درک کند. چرا؟ چون این متن برای افراد دارای اختلالات بینایی هم استفاده می‌شود. پس اگر بتوانید یک کلمه کلیدی هدف را در آن وارد کنید و در عین حال توصیفی و کامل نگهش دارید، عالی است! اگر کلمه کلیدی برای توصیف تصویر مفید نیست از آن صرف نظر کنید. برای آشنایی با سئو عکس کلیک کنید.

استفاده از متن جایگزین برای تصاویر سایت فروشگاهی

مهمترین نکته سئو سایت فروشگاه اینترنتی

روی تجربه کاربری تمرکز کنید. احتمالاً متوجه شده‌اید که نکات اینجا همه یک چیز مشترک دارند: تمرکز روی افراد.

موتورهای جستجو می‌خواهند بهترین نتایج ممکن را به جستجوگران خود ارائه دهند. بنابراین، اگر برای تمرکز بر روی مخاطبان خود وقت بگذارید و تجربه‌ای عالی برای آن‌ها فراهم کنید، به خوبی در راه سئو سایت فروشگاه اینترنتی موفق خواهید بود. اگر به راهنمایی‌های بیشتری نیاز دارید همکاران ما در آکادمی سئو پورفیض آماده ارائه هرگونه راهنمایی و خدمات سئو به شما عزیزان هستند. برای شرکت در آموزش سئو رایگان پورفیض کلیک کنید.

مهمترین نکته سئو سایت فروشگاه اینترنتی

سخن نهایی

به نظر شما چه زمانی سئو برای اولین بار روی کسب و کارها تأثیر گذاشت؟ اولین ارتباط خرید آنلاین و سئو چه زمانی ظاهر شد؟ شاید تعجب کنید که بدانید بیست و چهار سال از این اتفاق می‌گذرد و این فناوری حالا اصلاح و به روز شده و بیش از ۹۰ درصد از سهم بازار موتورهای جستجو را در اختیار دارد. طی این سال‌ها، خرید آنلاین به یک بازار چند میلیارد دلاری در سراسر جهان تبدیل شده و پیش‌بینی می‌شود هزینه‌های آنلاین جهانی در سال ۲۰۲۳ به ۹۶۹.۷ میلیارد دلار در سال برسد.

با رشد بازاریابی آنلاین و نحوه درک ما از جایگاه سئو در این فرآیند، تغییرات بزرگی در نحوه تبلیغ و فروش محصولات و خدمات ایجاد شده است. این در مورد تمام صنایع و بخش‌هایی که حضور آنلاین دارند صدق می‌کند. در این مطلب نکات کلیدی موفقیت در مسیر سئو سایت فروشگاه اینترنتی را برای شما بیان کردیم.

سوالات متداول درباره سئو سایت فروشگاهی

  • مهمترین نکته در سئو سایت فروشگاهی چیست؟ 

مهم ترین نکته این است که باید روی تجربه کاربری تمرکز کنید. احتمالاً متوجه شده‌اید که تمام نکاتی که در مطالب مرتبط با سئو سایت فروشگاه اینترنتی می‌خوانید یک چیز مشترک دارند و آن هم این است که شما باید روی افراد تمرکز کنید.

  • متن جایگزین تصویر چیست؟

متن جایگزین عنوانی است که برای هر تصویر در سایت خود انتخاب می‌کنید. این عنوان باید هم حاوی کلمه کلیدی هدف شما و هم تا حد امکان توضیح در مورد تصویر باشد.

  • توضیحات محصول باید شامل چه مواردی باشد؟

هر صفحه محصول باید چیزی بیشتر از قیمت، عکس و عنوان داشته باشد. این صفحه باید دارای توضیحات مفصلی باشد که کالا را “مناسب برای خرید” نشان دهد. هم به خریداران و هم به موتورهای جستجو. با فکر کردن در مورد نوع اطلاعاتی که برای مشتریان بالقوه مفید خواهد بود شروع کنید. بسته به نوع محصولاتتان این اطلاعات ممکن است شامل اندازه‌ها، مواد تشکیل دهنده، محدوده سنی یا دستورالعمل‌ باشد.

  • استفاده از تبلیغات گوگل چه زمانی درست خواهد بود؟

در خیلی مواقع نمی‌توانیم تشخیص دهیم که سرمایه‌گذاری زمانی و مالی بر روی یک کلمه کلیدی خاص سودی به همراه خواهد داشت یا نه. یک راه نسبتاً ارزان برای تعیین ارزش رتبه بندی برای یک کلمه، پرداخت موقت به گوگل در ازای قرار دادن یک صفحه خاص از سایت شما در رتبه یک است. Google Ads اساساً به شما این امکان را می‌دهد که این کار را انجام دهید. افزونه Google Listings & Ads سنجش و اندازه گیری نتایج را بسیار آسان می‌کند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

سایت‌های دیگر ما

مستر سوییمر آموزش شنا

میتراکانا کتاب سه بعدی

علی والا واردات از چین

181 تعداد بازدید

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست