بدون دیدگاه
659 تعداد بازدید

سئو سایت هنری

سئو کم هیجان ترین اصطلاح در دنیای هنر است. قطعا اگر مجبور بودید بین کار در استودیوی خود و کار در سئو یکی را انتخاب کنید، از هر ۱۰ هنرمند همیشه ترجیح می‌دهند در استودیوی خود کار کنند. اما، از آنجایی که سئو بخش عمده‌ای از آنچه را که ما در وب می‌بینیم و با آن تعامل داریم را تشکیل می‌دهد، مهم است که همیشه آن را به انتهای لیست اولویت‌های خود موکول نکنید.
مهم نیست که اثر هنری شما چقدر عالیست یا وب سایت شما چقدر زیباست، استفاده از ترفند‌ها برای موفقیت در سئو سایت هنری و پیشرفت ضروری خواهد بود. ما در سایت پورفیض تمام مراحل را به عهده می‌گیریم و شما را با فعالیت‌های هنری خود تنها می‌گذاریم. اما به طور کلی کارهایی که باید در این روند انجام دهید عبارتند از:
۱. کلمات کلیدی، اهداف و مخاطبان خود را مشخص کنید.
۲. عبارات کلیدی را به تگ عنوان، Alt تصاویر و غیره اضافه کنید.
۳. محتوای با کیفیت تولید کنید و نمونه کارهای خود را به خوبی نشان دهید.
۴. ارزش صفحات خود را با اشتراک گذاری محتوا و لینک سازی ثابت کنید.

سئو سایت هنری

تماس با آکادمی سئو پورفیض 

واتس اپ محمد پورفیض
اینستاگرام محمد پورفیض
لینکدین محمد پورفیض
تلگرام محمد پورفیض

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو موضوعی است که آموزش‌ها، دوره‌ها، مقالات و کتاب‌های بی شماری درباره آن وجود دارد. سئو همان چیزی است که متخصصان تبلیغات و رسانه به شما می‌گویند که برای جلب مخاطب برای محتوای خود در اینترنت به آن نیاز دارید. اما واقعا سئو چه چیزی است و چگونه می‌توان از آن برای سایت‌های هنری بهره برد؟ چگونه می‌توان از آن برای افزایش مخاطبان خود استفاده کرد؟ در این مطلب به ارائه نکات مفیدی جهت موفقیت سئو سایت هنری می‌پردازیم.

اینترنت فضای بسیار وسیعی است و هر وب‌ سایت هنری مخاطبان مخصوص خود را دارد. پس جای نگرانی و ترس از رقیب برای شما وجود ندارد. شما با سئو سایت هنری می‌توانید سایت خود را ارتقا دهید و به رتبه‌ای که می‌خواهید برسید. البته سایت پورفیض نیز این خدمات را به طور کامل به شما ارائه می‌‌دهد.

فهرست مطالب:

  • سئو چیست
  • اهمیت کلمات کلیدی در سئو سایت هنری
  • بهینه سازی وب سایت هنری

سئو چیست

سئو یا «بهینه‌ سازی موتور جستجو» مجموعه‌ای از ترفندهای پشت صحنه است که در زمان ساخت و به روز رسانی وب‌ سایت خود برای افزایش رتبه جستجوی آن و یا اصطلاحا نزدیک‌تر کردن آن به بالای صفحه در Google/Bing/Yahoo/ و موتورهای جستجو دیگر از آن‌ استفاده می‌کنید. کارهای زیادی وجود دارد که باید در روند سئو سایت هنری انجام دهید، به همان اندازه هم کارهایی وجود دارند که نباید انجام دهید تا رتبه خود را در صفحه نتایج گوگل بهبود ببخشید. به طور کلی با تسلط بر تکنیک‌های سئو می‌توانید مخاطبان و فروش خود را چند برابر کنید. برای آشنایی کامل با اینکه سئو چیست کلیک کنید.

سئو چیست

اهمیت کلمات کلیدی در سئو سایت هنری

از خودتان بپرسید که مخاطب هدف شما به دنبال یافتن چیست؟ هنگام ساخت و یا حتی به روز رسانی وب سایتتان اولین کاری که باید انجام دهید این است که به عبارات و پرسش‌هایی فکر کنید که انتظار دارید افراد برای یافتن سایت شما آن‌ها را جستجو کنند.

برای آشنایی کامل با نحوه تحقیق کلمات کلیدی کلیک کنید.

به عنوان مثال، یک پیتزافروشی می‌خواهد زمانی که مردم «پیتزا در منطقه‌ی …» را جستجو می‌کنند در نتایج جستجو بیاید و یک آژانس مسافرتی می‌خواهد در نتایج جستجو برای «بلیط هواپیما» باشد، شما هم باید کلمات کلیدی مخصوص خود را پیدا کنید و برای آن‌ها تولید محتوا انجام دهید.

به این نکته توجه کنید که تولید محتوا برای بعضی کلمات عالی خواهد بود، اما این را هم در نظر داشته باشید که هزاران سایت دیگر هم در این زمینه‌ها کار می‌کنند و ممکن است از آن کلمات استفاده کنند. نه تنها این، بلکه شما در حال رقابت با تمام سایت‌های مربوط به تاریخ هنر، مجله هنری، وب سایت، گالری، موزه و سازمانی هستید که در این زمینه‌ها تخصص دارد.

تا زمانی که شما یک سایت بسیار شناخته شده و پرطرفدار نباشید، نمی‌توانید حتی به معمولی‌ترین نتایج در این اصطلاحات عمومی هنری برسید. با این وجود دلیلی ندارد که امید خود را از دست بدهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که عبارات کم رقیب و مرتبط را پیدا کنید. عبارات چند کلمه‌ای به کاهش رقابت شما کمک می‌کنند و شما را به بالاترین رتبه‌ها می‌رسانند. به این فکر کنید که چه چیزی سایت شما را منحصر به فرد می‌کند و آن را به یکی از کلیدواژه‌های اصلی خود تبدیل کنید.

اهمیت کلمات کلیدی در سئو سایت هنری

بهینه سازی وب سایت هنری

بسته به خدماتی که برای ساختن وب سایت خود استفاده می‌کنید، ممکن است یک ابزار سئو در دسترس داشته باشید تا در این مسیر به شما کمک کند. به عنوان مثال، وردپرس دارای پلاگین‌های مخصوص برای این کار است. به غیر از آن می‌توانید از مرورگرتان استفاده کنید. کروم و فایرفاکس هر کدام افزونه‌هایی برای تجزیه و تحلیل سئوی وب‌ سایت دارند. در ادامه این بخش نکات مهمی را برای به موفقیت رساندن سئو سایت هنری توضیح داده‌ایم.

بهینه سازی وب سایت هنری

۱. محتوا

کارشناسان سئو ساعت‌ها درباره تمام ترفندهای کوچکی که می‌توانند برای بهینه‌ سازی سئو خود انجام دهند فکر می‌کنند، بهترین نکته‌ای که تا به حال شنیده‌ایم داشتن محتوای خوب و یونیک است. اگر وب سایت شما به خوبی سازماندهی شده، مرتب، جذاب و متمرکز باشد، احتمالاً زمینه خوبی برای سئو خواهید داشت.

برای آشنایی کامل با سئو محتوا کلیک کنید.

وقتی به سئو فکر می‌کنید، باید بدانید که موتورهای جستجو از فناوری استفاده می‌کنند که همیشه در حال بهبود است. هدف آن‌ها دستیابی به درک “انسانی” از یک وب سایت است تا بتوانند آن را سازماندهی کنند و نتایج مناسب را به افراد مناسب پیشنهاد دهند.

زمانی که وب سایت شما حرفه‌ای و برای هر انسانی واضح باشد، برای موتورهای جستجو نیز به همان اندازه واضح و جذاب خواهد بود. بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه محتوای شما می‌تواند سئوی شما را بهبود بخشد:

  • آیا نام وب سایت شما در محتوا وجود دارد؟
  • آیا نام سایت شما در هر صفحه واضح و قابل مشاهده است؟
  • آیا تیتر واضح و خوبی دارید که «هدف» هر صفحه را توضیح دهد؟
  • آیا تصاویر شما به درستی با اطلاعات تگ گذاری شده‌اند؟

به یاد داشته باشید، موتور جستجو در حال آموزش است تا بفهمد چه چیزی اصولی انجام می‌شود و در مقابل چه چیزی غیر واقعی به نظر می‌رسد. اگر محتوای شما به طور غیرطبیعی دارای تکرار بیش از حد باشد، مثلا «جان اسمیت هنرمند انتزاعی هنر انتزاعی است که هنر انتزاعی او یکی از بهترین هنرهای انتزاعی در دنیای هنر انتزاعی است» گوگل آن را به عنوان محتوای نامناسب و غیر قابل اعتماد می‌شناشد.

این در مورد محتوا با نگارش و املای ضعیف هم صادق است. اگر وب سایتی دارید که با زبانش آشنایی ندارید حتما آن را برای چک و تایید به شخص متخصص نشان دهید.

محتوا

۲. دسته بندی موضوعات

وقتی سایت هنری خود را بر اساس دسته‌ها سازمان‌دهی می‌کنید، در واقع سه کار مفید انجام می‌دهید. اول اینکه به بازدیدکنندگان کمک می‌کنید تا به اطلاعاتی که نیاز دارند دسترسی پیدا کنند، دوم اینکه از شلوغ شدن بیخود محتوای خود جلوگیری می‌کنید و در نتیجه سئوی خود را بهبود می‌بخشید. هر صفحه فوکوس خاص خود را دارد و به این ترتیب، کلمه کلیدی تمرکز خاص خود را به دست خواهد آورد. شما ممکن است یک دسته “چشم انداز ساحل” داشته باشید و یک دسته “نقاشی‌های پاشیده”. هر یک از این‌ها را می‌توان در صفحات خود جا داد و به بهبود سئو سایت هنری کمک کرد. به همین دلیل عنوان صفحه بسیار مهم است، زیرا دقیقاً توضیح می‌دهد که بازدیدکننده در این صفحه چه خواهد دید. از کلمات کلیدی متمرکز استفاده کنید، و سعی داشته باشید عناوین را کوتاه و واضح نگه دارید.

دسته بندی موضوعات سایت هنری

۳. سئو تصاویر

تمرکز وب سایت هنری روی این است که آثار را به نمایش بگذارد؛ بنابراین بدیهی است که تصاویر در این سایت‌ها بسیار سنگین باشند. خیلی مهم است که هنگام آپلود و ویرایش تصاویر خود از شیوه‌های مناسب سئو استفاده کنید. نکته اینجاست که موتورهای جستجو نمی‌توانند تصاویر را ببینند. مطمئنا، می‌دانند که تصویری وجود دارد، اما تفاوت بین منظره آبرنگ و عکس یک بچه گربه را نمی‌دانند. موتورهای جستجو فقط می‌توانند کلمات مرتبط با تصاویر را بخوانند.

برای آشنایی کامل با سئو عکس کلیک کنید.

به همین دلیل، همیشه تصاویر هنری را با عناوین مناسب آپلود کنید. با قرار دادن نام هنرمند و عنوان اثر هنری در نام فایل، نه تنها به سئوی وب سایت خود کمک می‌کنید، بلکه مطمئن می‌شوید که این تصاویر به عنوان نتیجه در هنگام جستجوی تصویر از نام شما به مخاطب نشان‌ داده می‌شوند. دیده شدن آثار هنری در جستجوی تصویر در گوگل کمک زیادی به سئو سایت هنری شما می‌کند.

قبل از شروع آپلود تصاویر، باید مطمئن شوید که تصاویر با کیفیت بالا هستند. برای یک وب سایت ساده، نیازی به تصاویر با کیفیت چاپ ندارید. مهم این‌ است که تصاویر شما نباید از یک حدی بزرگتر باشند زیرا اگر کیفیت خیلی بالایی داشته باشد، سرعت وب سایت شما را کند می‌کنند و این تاثیری بسیار منفی روی سئو سایت هنری خواهند داشت.

  • AltText

وقتی که تصویر را آپلود می‌کنید، باید چیزی به نام متن جایگزین یا همان AltText اضافه کنید تا SEO تصویر خود را بهینه‌تر کرده باشید. AltText تصاویر را برای موتورهای جستجو توصیف می‌کند و همان متنی است که اگر به هر دلیلی تصویر در مرورگر بینندگان بارگیری نشود در صفحه ظاهر می‌شود.

به چند دلیل ممکن است این اتفاق بیفتد، برای مثال زمانی که مشکلی در سرور شما وجود داشته باشد ممکن است تصویر خراب شود، یا اگر بازدیدکننده اتصال اینترنت کندی داشته باشد. به همین دلیل مهم است که کلمات کلیدی اصلی خود را در این متن جا دهید.

زمانی که یک تصویر را آپلود می‌کنید، سایت از شما می‌خواهد AltText اضافه کنید، یا ممکن است مجبور شوید آن را کدنویسی کنید. در این مواقع نگران نباشید چون کار با HTML بسیار ساده است. اگر قبلاً کدنویسی نکرده‌ باشید، می‌توانید از افزونه‌هایی که برای این کار وجود دارند کمک بگیرید.

نقش تصاویر در سئو سایت هنری

۴. رسانه‌های اجتماعی متنوع

هر وقت کسی نام شما را سرچ کند، حداقل یکی از صفحات رسانه‌های اجتماعی شما ظاهر می‌شود. ویدیوهای یوتیوب شما، اخباری که درباره شما نوشته شده‌اند، صفحه ویکی‌ پدیای شما در صورت وجود و هر گروهی که به آن تعلق دارید. هرچه تعداد صفحات شما در وب بیشتر باشد، هنگامی که افراد چیزی مرتبط با سایت و حوزه شما را سرچ می‌کنند، نتایج بیشتری بهشان نشان داده می‌شود.

شما می‌توانید فیس بوک، اینستاگرام، Google+، لینکدین، توییتر، پینترست، وبلاگ Tumblr و … داشته باشید. اگرچه شاید Google+‎ یک شبکه رسانه اجتماعی خیلی محبوب نباشد، اما تاثیر زیادی در جستجوها درباره شما و رتبه بندی Google خواهد داشت، به این دلیل که گوگل همواره به تلاش خود برای تشویق مردم به استفاده از این سایت ادامه می‌دهد. بنابراین، حتما صفحه +Google خود را مرتبط و به‌ روز نگه دارید و به سایت خود لینک دهید.

رسانه های اجتماعی متنوع

۵. فعالیت مستمر در سایت

هرچه فعالیت در سایت بیشتر باشد، موتورهای جستجو بهتر متوجه می‌شوند که صفحه شما دارای فعالیت‌های قانونی است و یک سایت اسپم نیست. هر بار که شخصی به وب سایت شما لینک می‌دهد، سئوی شما بهبود می‌یابد. این به این معناست که هر مقاله خبری که در مورد شما نوشته شده باشد، وبلاگ هر دوستی که به شما لینک می‌دهد، و هر بار که یک غریبه برای شما کامنت می‌گذارد، رتبه شما بهتر و بهتر می‌شود.

تاثیر فعالیت مداوم روی بهینه سازی سایت هنری

نتیجه گیری

سئو سایت هنری یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، اصطلاحی است که مجموعه‌ای از تکنیک‌ها را نشان می‌دهد که هدف آن‌ها ایجاد یک وب سایت موفق هنگام جستجو، به ویژه در گوگل است. در واقع گوگل از طریق الگوریتم خود، کل دنیای وب را اسکن می‌کند، محتوای مناسب را فیلتر و آن‌هایی را که قوانین خاصی را رعایت نمی‌کنند، حذف می‌کند و نتایج را به کاربر وارد کننده کلمات کلیدی نشان می‌دهد.

برای هنرمندان، صاحبان گالری‌ها، متخصصان و موسسات، اجرای استراتژی سئو به معنای هدایت کاربران به وب سایت آن‌هاست که توسط گوگل ایندکس شده و در جستجوهای آن ظاهر می‌شود. تولید محتوای با کیفیت مانند تصاویر با وضوح بالا، مقالات برای وبلاگ و غیره در صورتی که با قوانین گوگل مطابقت نداشته باشند، کافی نخواهد بود و تمام نکات باید در کنار یکدیگیر در نظر گرفته شوند.

سوالات متداول درباره سئو سایت هنری

  • آیا به کارگیری بهترین کلمات کلیدی در سئو سایت هنری مهم است؟

بله؛ یک صفحه هنری همانند سایر زمینه‌ها رقبایی دارد و باید برای دستیابی به نتیجه روی کلمات کلیدی مورد سرچ کاربر کار کند.

  • Alt تصویر در بهینه سازی سایت هنری چقدر اهمیت دارد؟

وقتی یک تصویر را آپلود می‌کنید، باید چیزی به نام متن جایگزین یا همان AltText اضافه کنید تا SEO تصویر خود را بهینه تر کنید. حالا یک وب‌سایت هنری که بیشتر بخش‌های آن را آثار هنری مثل عکس تشکیل می‌دهند، بنابراین تگ Alt فوق‌العاده برای آن مهم است.

  • به چه دلایلی ممکن است تصویر بارگذاری نشود؟

برای مثال زمانی که مشکلی در سرور شما وجود داشته باشد ممکن است تصویر برای کاربر باز نشود. همچنین در زمانی که کاربر به اینترنت کند دسترسی داشته باشد.

  • آیا فعالیت در رسانه‌های اجتماعی برای بهینه سازی سایت هنری موثر هستند؟

بله؛ یک وب‌سایت هنری برای بیشتر دیده شدن نیاز دارد که در برخی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار، پروفایل بسازد و آثار خود را به کاربر نشان دهد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

سایت‌های دیگر ما

مستر سوییمر آموزش شنا

میتراکانا کتاب سه بعدی

علی والا واردات از چین

659 تعداد بازدید

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست